Шефът на “АвтоВАЗ“ сравни перспективите на Lada с тези на VW и Nissan

Руският автомобилен производител расте, а западните марки са в криза

Пламен Георгиев,
Лада Гранта

АвтоВАЗ

Г оворейки пред журналисти в Толиати, Максим Соколов се похвали: успехите на Волжския автомобилен завод контрастират с провалите на световните автомобилни гиганти. Топ мениджърът на Lada припомни, че Volkswagen съкращава работници в сърцето на автомобилната индустрия в Германия, Nissan обяви възможен фалит до една година.

В същото време АвтоВАЗ увеличава производството и разработва нови модели. Е, това че се хвали също така, че им слагат и въздушни възглавници отива на заден план, но какво пък, в Русия има достатъчно на брой хора. Поредният пример за вграждане на въздушна възглавница за водача е Lada Niva Travel, която е от 15 декември се предлага с тази „екстра“.

Максим Соколов отдаде дължимото и на китайските компании. Топ мениджърът на Lada ги сравни с пирани, които „уредиха свада помежду си за нашия сектор“. Според ръководителя на „АвтоВАЗ“ руският производител държи само 10% от пазара.

Според босът на „АвтоВАЗ“, китайските производители са внесли около половин милион коли в Русия преди повишаването на митата и сега те „оказват натиск върху нашия пазар“. Въпреки това, веднага след като тези автомобили бъдат разпродадени, ще бъде възможно „да се борим открито с китайската автомобилна индустрия, като се вземат предвид бариерите, които са разумно определени от политиката на митническите тарифи и събирането за рециклиране“.

В бъдеще Соколов обеща да превключи конвейерите на различна скорост: вероятно говорим за планове за производство на милион коли годишно. В момента обаче се случва обратната ситуация: през декември „АвтоВАЗ“ спря сглобяването на 25 от 35 модификации на Lada Vesta, оставяйки в производство само относително бюджетни версии.

Източник на статията: motor.ru

Максим Соколов АвтоВАЗ руски автомобили